英語哲理文章-生活充滿選擇

 

 

http://english.zoapiere.com
 

 


 

 

Michael is the kind of guy you to hate. He is always in a good mood and always has something positive to say. When someone would ask him how he was doing, he would reply, "If I were any better, I’d be twins!” He was a natural motivator.

邁克爾是那種你真想恨一恨的伙,他總是樂呵呵的,總是說些積極上進的話。如果有人問他近況如何,他會這樣回答:“我還能再好,我就成雙胞胎了!”他生來就會讓人積極進取。

 

 

If an employee was having a bad day, Michael was there telling the employee how to look on the positive side of the situation. Seeing this style really made me curious, so one day I went up to Michael and asked him, "I don' t get it. You can' t be positive all the . How do you do it?"

如果哪位雇員有天過得很糟糕,邁克爾會告訴他如何看待問題的積極一面。他的這種方式著實讓我好奇,所以有一天我找到邁克爾問:“我真弄不明白。你怎么能總是那樣積極樂觀?你是如何做到這一點的?”

Michael replied, each morning I wake up and say to myself 'Mike, you have two choices today. You can choose to be in a good mood or you can choose to be in a bad mood.' I choose to be in a good mood. Each time something bad happens, I can choose to be a victim or choose to learn from it. I choose to learn from it. Every time someone comes to me complaining I can choose to accept their complaining or I can point out the positive side of life. I choose the positive side of ."

邁克爾回答說,“每天早晨醒來時我對自己說,‘邁克,今天你有兩種選擇。你可以選擇愉快,你也可以選擇惡劣。’我選擇愉快。每次什么不愉快的事發生時,我可以選擇成為一個犧牲品,也可以選擇從中吸取教訓。我選擇從中吸取教訓。每次有什么人找我來抱怨,我可以選擇接受他們的抱怨,也可以選擇向他指出生活的積極面。我選擇指出的積極面。”

"Yeah, right. It isn't that easy." I protested.

“是的,不錯。可并不那么容易呀。”我表示異議。

 

 

 

 

arrow
arrow

    inspirr 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()